Advanta Microsoft-ის წინააღმდეგ - როგორ ჩააჩოჩა ეკატერინბურგელმა ფირმამ მსოფლიო ლიდერის გამოცდილება
კომპანია "Advanta" (ინგლისური სიტყვა Advantage-დან მოდის და უპირატესობას ნიშნავს) ეკატერინბურგელმა პროგრამისტებმა შექმნეს, რომლებიც ძირითადად უცხოელი კომპანიების დაკვეთებს ასრულებდნენ. დაგროვილი ცოდნით, მათ რუსი ბიზნესმებისთვის IT სისტემა შექმნეს, რომელიც სტრატეგიის მოფიქრებისთვის და ტაქტიკური დავალებებისთვის იყო საჭირო. კომპანიის განვითარების დირექტორი დენიზ ბაზინი გახდა. 6 თვის შემდეგ მან იპოვა ინვესტორი, რომელმაც სტარტაპში 10 მილიონი რუბლი ჩადო.

ის ახალი პროდუქტი, რომელიც საზღვარგარეთ გამოიყენებოდა რუსეთში მოთხოვნადი არ არის. პროგრამა ადაპტირებულ იქნა მომხმარებლების სურვილებზე. დეველოპერებმა კომპანიების გამოცდილება შეისწავლეს. "Advanta"-ს მფლობელის განცხადებით, ეს ინდივიდუალურ გადაწყვეტილებებზე პასუხი კი არა პორთფოლიოს მენეჯმენტი იყო. ზედამხედველს დრო არ იყო, რომ  ყველა დავალება სამუშაო რეჟიმში შემოწმებულიყო.

„შეგიძლიათ ანალოგიური მაგალითი მოიყვანოთ მომხმარებელთა ურთიერთობის მენეჯმენტთან (CRM). არსებობენ წარმატებული და ნაკლებად წარმატებული სპეციალისტები. რთულია მათი ყოველი ქმედების გაკონტროლება. CRM-ის გამოჩენით, კომპანია იღებს ერთი მომხმარებლის ბაზას და ფაზირებული გაყიდვების ტექნოლოგია, რომელიც საშუალებას იძლევა სასურველ შედეგს აღწევს. მსგავსი რამ ხდება პროექტის მენეჯმენტის შემთხვევაშიც. იარაღის გარეშე, რომელიც ნებას რთავს სტანდარტიზირება მოახდინოს ყველა ეტაპზე და ყველა მოქმედების მონიტორინგი ხდება. შედეგი ინდივიდუალური მენეჯერების შესაძლებლობებზეა დამოკიდებული. კომპანიების პროექტების ზრდასთან ერთად ნიჭიერი მენეჯერების ხელმისაწვდომობა მცირდება“ - აცხადებს დიმიტრი მაზეინი.

საწყის ეტაპზე "Advanta"-ს ბაზარი ვიწროა, მაგრამ კომპანიების რიცხვი, რომლებმაც ბიზნესის მართვა ელექტრონული სისტემებით გადაწყვიტეს, იზრდება.

"Advanta"-მ სამთავრობო სტრუქტურებთან მუშაობის პირველი გამოცდილება 2011 წელს მიიღო. პორტალ U2020-ს ინვესტიციებისა და განვითარების რეგიონალური სამინისტრო ხელმძღვანელობდა. სააგენტოს სათავეში მიხაილ მაკსიმოვი ედგა, დიმიტრი მაზეინი კი მისი ასისტენტი იყო. სვერდლოვსკის რეგიონში ახალი პროდუქტის დასაფინანსებლად ინვესტორებს ეძებდნენ. დაინტერესებულმა მხარეებმა განაცხადები ონლაინ შეავსეს. მათ სახელმწიფოს მხარდაჭერა მიიღეს. წლის ბოლოსთვის სისტემას მონაცემები 450 პროექტზე ჰქონდა, რომელმაც 250 მილიარდი რუბლის ინვესტიცია მოიზიდა. ამავე დროს რეგიონალურმა მთავრობამ "Advanta"-ს სისტემა INNOPROM-ის გამოფენის ჩაშვებისთვის გამოიყენა. ხელსუფლების წამომადგენლებს შეეძლოთ სპონსორებთან ესაუბრათ ამ სისტემის შესახებ და სააგენტოების მუშაობისთვის მონიტორინგი გაეწიათ. თუმცა გუბერნატორის ალექსანდრ მიშარინის გადადომის და მიხაილ მაკსიმოვის მოსკოვის მერიაში გადაყვანის შემდეგ, პორტალ U2020 -ის მუშაობა შეჩერდა.

2012 წელს "Advanta"-მ ASI ტენდერი მოიგო და Dialogue system-მა შექმნა, რომელიც ინვესტორებთან მუშაობის სტანდარტებს ნერგავდა. პროექტმა 87 რეგიონში 5 000 იუზერი მოიზიდა.

დიმიტრი მაზეინი "Advanta"-ს განვითარების დირექტორი 2012 წელს გახდა. ის პასუხისმგებელი გახდა მარკეტინგზე, გაყიდვებზე, მომხმარებლებთან მუშაობაზე. შემოსავლების ზრდა კი ნომერ პირველ ამოცანად დარჩა. მომხმარებლებს ავტომატიზებულ სისტემებში ფულის გადახდა არ სურდათ.

აუცილებელი იყო გადაწყვეტილების მიღება:  "Advanta" პროგრმული უზრუნველყოფის გამყიდველი იყო თუ საკონსულტაციო კომპანია, რომელიც მომხმარებლებს პროექტის მენეჯმენტის დახვეწას სთავაზობდა? საბოლოოდ მივიდნენ იმ გადაწყვეტილებამდე, რომ დაედგინათ რა სურდათ მომხმარებლებს და აეხსნათ როგორ იმუშავებდა "Advanta"-ს სისტემა. ამ მიდგომამ გაამართლა და მომდევნო 6 წელიწადში კომპანიამ გაყიდვები 11-ჯერ -  12 მილიონი რუბლიდან 130 მილიონ რუბლამდე გაზარდა. ამავე დროს საშუალო და დიდი კომპანიები "Advanta"-ს მომხარებლების კატეგორიაში გადავიდნენ. მათ დროდადრო ახალი ფუნქციები სჭირდებათ.

ერთი წლის წინ დენიზ ბაზინმა და დიმიტრი მაზეინმა კომპანია "Advanta"-ს შესყიდვა გადაწყვიტეს. ინვესტორები მათ გეგმას, რომელიც ბიზნესში ცვლილებებს უკავშირდებოდა მხარი დაუჭირეს. მაგრამ თითოეული ნაბიჯი უნდა გაკონტროლებულიყო, ამის გამო დირექტორებმა დრო და ფული დაკარგეს. მეორე დაბრკოლება მათი მოტივაცია იყო - ახალ რელსებზე გადაყვანა მოითხოვდა დამატებით ძალისხმევას, თუმცა მოგება იგივე დარჩებოდა. საჭირო იყო ინვესტორის მოძიება. კომპანიის მესაკუთრეს სტაბილური შემოსავალი უნდოდა, მაგრამ "Advanta" ამის შესაძლებლობებს არ იძლეოდა. მოლაპარაკებების დროს „სილიკონი ველის“ საკითხიც განიხილეს. საბოლოოდ 2018 წელს კომპანია გაიყიდა.

სვერდლოვსკის რეგიონის გარეთ, "Advanta"-ს ერთერთი პირველი კლიენტი იზვესკ აგრო ჰოლდინგი "KOMOS Group"-ი იყო, რომელიც 15 აგროსაწარმოს აერთიანებდა. კომპანიამ დიდი ინფრასტრუქტურული პროექტები ჩაუშვა. დანაკარგებს განიცდიდა და დამატებითი დრო და თანხა საჭირო გახდა. კომპანიის სპეციალისტები პროგრამა ჰასკის გამოყენებაზე შეთანხმდნენ. წინადადებამ, რომელმაც შეაგროვა „ლაიქების“ სწორი რაოდენობა, რომელიც ექსპერტების მიერ არის მიღებული პროდუქციასა და ფინანსებში. პროგრამა „ნოვარდმა“ ახალი პროექტების გენერირების მექანიზმი ჩაუშვა.

"Advanta"-ს უდიდესი მომხმარებელი კომპანია "Helicopters of Russia"-ა, რომლის ხელმძღვანელებთან მოლაპარაკებები 2 წლის განმავლობაში გაგრძელდა. ბაზინის თქმით, კომპანია Microsoft Project Server system-ის შექმნას აპირებდა, მაგრამ ყიდვამდე, ბიუჯეტი გაყინული იყო და IT სპეციალისტები Advant ტექნოლოგიას სწავლობდნენ.

"Russian Helicopters"-ის პრიორიტეტი ახალი პროდუქტის შექმნა იყო, რომლის ხელმძღვანელს  ტექნოლოგიური ხაზის „აფდეითი“ სურდა. შემდეგ IT პროექტები ვეტმფრენის მოდელების მოდერნიზაციას დაუკავშირდა და ახალი პროგრამა ჩაუშვეს სისტემაში. ამავე დროს მომხმარებელი მოითხოვდა რომ ყველა - ოცდაოტხივე საწარმო "Advant"-ს დაკავშირებოდა. ათასმა იუზერმა პროექტის მენეჯმენტის სისტემაზე იმუშავა.

ამის შემდეგ Advanta-ს მომხარებლების რიხვი 250-მდე გაიზარდა. ათასი პროგრამული უზრუნველყოფის იმპლემენტაცია საშუალო და დიდ კომპანიებში რუსულ ეკონომიკაზე დღეს ეფექტს ახდენს. მათ ნახევარი გზა უკვე გაიარეს.

 

 

 

 

თარიღი: 2018/07/07